25.3.07

DES DE BAIX, CAP A DALT

Supose que molts de vosaltres haureu vist, durant els darrers dies, uns anuncis als diaris, tanques i cabines repartides pel territori, algunes targetes postals o haureu escoltat unes insercions a la ràdio en què apareix, junt a l’anagrama del BLOC, la paraula POLÍTICA cap per avall. Algú podria pensar que ha estat una errada de la impremta, però hui dia la gent en sap moltíssim, de temes de disseny i de publicitat, i sé cert que la majoria de vosaltres vàreu entendre perfectament que la imatge volia dir alguna cosa.

Si mireu detingudament els cartells i les targetes, trobareu una frase que aclareix bastant bé el sentit de la campanya: “des de baix, cap a dalt”, és a dir, política feta a l’inrevés de com habitualment la fan els partits polítics, que tenen la pèssima costum d’amollar a la ciutadania els seus programes sense haver-los preguntat abans si eixes propostes responen als seus problemes reals, o no.
Des del BLOC, doncs, hem decidit donar-li la volta a la manera com se sol fer la política i hem optat per convertir en l’element central de la nostra precampanya allò que portem fent fa molts anys als pobles i comarques on tenim presència: parlar amb la gent, escoltar la gent i demostrar-los que el BLOC és un eina útil, la millor eina en la meua opinió, per millorar la seua vida quotidiana. Perquè finalment crec, que si els càrrecs públics, els alcaldes, diputats, regidors etc. obliden que la seua funció és resoldre els problemes de les persones, si un partit polític oblida això, està començant a entrar en un terreny molt perillós.
La política des de baix cap a dalt serà l’element central de la nostra campanya en els propers mesos, però ha estat també la clau per bastir eixe instrument electoral que s’anomena COMPROMÍS PEL PAÍS VALENCIÀ. Un instrument que ha estat el resultat, precisament, de la nostra manera de fer la política, de fer-la escoltant la gent, estant al carrer, prenent part en les iniciatives organitzades per la rica societat civil del nostre país.
L’estratègia que proposem té un element central: substituir la tradicional manera com els partits polítics s’adrecen als votants, basada en els mitjans de comunicació massius i en una concepció del votant com un subjecte aïllat i passiu, per una comunicació directa, personal i en dos sentits.La comunicació per mitjans massius arriba a molta gent, és innegable, però té, com a mínim dos problemes: que no sabem l’efecte que els impactes mediàtics tenen sobre les persones i que, a més, solament és possible per a aquells partits amb grans recursos econòmics i mediàtics al seu abast. La manca de comunicació directa amb els votants, a més, pot generar sorpreses, i és que no podem saber si les polítiques que hem dut a terme o que proposem, agraden o no agraden als nostres votants més fidels, per la qual cosa podria donar-se el cas que estiguérem fent propostes contradictòries amb allò que espera de nosaltres el nostre cos electoral més proper.
Per això, a més dels mitjans de comunicació, utilitzem en esta campanya electoral un mètode de treball que afavorix la comunicació del BLOC amb els seus votants –amb aquells que ho han sigut i amb aquells que podrien ser-ho amb certa facilitat-, per tal d’aconseguir un intercanvi de compromisos: el nostre, de donar serveis polítics als ciutadans, i el d’ells, de fer-nos arribar les seus propostes, suggeriments, etc., de votar-nos i d’aportar nous votants potencials.

2 comentaris:

Mònica Fuster ha dit...

M'agrada molt la campanya que esteu fent. La imatge és bonica i original. Molta sort i molts vots!!

Anònim ha dit...

No se com es vorà des de fora ja que sóc membre del Bloc però crec que enguany s´ha encertat en la campanya, amb un major us dels mitjans electrònics, ja que dels demés no anem sobrats (ni de TVs ni de diaris)
i buscar una implicació dels militants major.
Un aspecte que crec que tindríem que millorar és l´estructura del partit a nivell de les comarques, fent dels consells comarcals una eina de transmissió i de treball.