4.11.06

NOUS COL·LECTIUS


Ahir per la nit es va presentar, públicament, el nou col•lectiu del Bloc de Senija (La Marina Alta). Quan vaig arribar al Centre de Cultura de la població, on es realitzava l’acte, ja em va sorprendre la gran quantitat de gent que hi havia a la porta, però és que no cabien al local. Vora 200 persones –d’una població de poc més de 600 habitants - es van reunir per tal d’assistir a l’acte de presentació d’este nou projecte polític que concorrerà a les eleccions municipals vinents a esta població de La Marina. Hi havia gent de totes les edats i condicions, i l’acte estava presidit per una mesa amb els components del col•lectiu, homes i dones bàsicament joves, molt vinculats a la vida del poble. Veure la il•lusió i les ganes d’esta gent i sentir els seus discursos d’una profunda estima cap al seu poble i el país, em va emocionar fins el moll de l’os.
Quan em va tocar el torn de dirigir-me als assistents, els vaig contar quin era el projecte del BLOC. Els vaig parlar del nostre valencianisme, de la defensa del territori que és per nosaltres una premissa bàsica (sense territori no hi ha País), de la nostra manera de fer política, en contacte permanent amb la ciutadania i sense que ningú ens mane des de fora, i els vaig fer vore que, en el camí que començaven, no estaven sols, que tot el partit, i molt especialment la comarca, estaríem al seu costat ajudant-los en tot el que necessitaren. Els vaig dir que La Marina Alta era per al BLOC una comarca fonamental, amb 5 alcaldies – Xàbia, Xaló, Benidoleig, La Xara i El Verger- i un bon grapat de regidors i regidores en cadascun del pobles que, amb el seu treball, havien canviat i molt les condicions de vida de la gent. I els vaig recomanar que en la futura llista municipal que elaboraran estigueren presents tres sectors per nosaltres importants: joves, dones i residents comunitaris (per cert, tot l’acte va estar traduït a l’anglés per una persona d’eixa nacionalitat). I em vaig comprometre a celebrar amb ells i elles la primera victòria que obtindran al mes de maig proper, quan traguen representació a
l’Ajuntament.
Després havien organitzat un vi d’honor, on per cert vaig retrobar un amic lleonés, el Tito, ara afincat a Senija i professor a l’I.B. de Benissa al que feia molts anys que havia perdut la pista i que parla un perfecte valencià.
Acompanyant-nos en l’acte estaven també els nostres regidors Xavi Pons, d’Ondara, Maties Monfort, de Gata, Xavi Tro, de Benissa i Marc Kruitoff, de Llíber, junt al secretari local de Dénia, Dimas Montiel, i el secretari comarcal i regidor de Els Poblets, Salvador Sendra.
Després, corrents, vaig arribar al Consell Comarcal de La Safor, que es celebrava al Centre Social Sant Francesc d’Oliva, on, entre d’altres qüestions, vam fer un repàs de les llistes que esta comarca presentarà a les pròximes eleccions municipals: seran totes, als 31 pobles.
En definitiva, un divendres molt productiu i engrescador. El BLOC creix dia a dia.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Sòc una de les components del bloc de Senija i m´agradaria donar-te les gràcies en nom meu i de tot el grup per haver estat divendres amb nosaltres.
La veritat es que la teua presencia va simbolitzar molt per a tots, i des d´açí felicitar-te.
Les teues paraules varen estar molt encertades i vares saber molt be adequar el vocabulari al nivell de les persones que allí es trobaven. El missatge va ser molt clarificador respecte al nacionalisme i pense que va arribar a tots.
També aprofitar per donar les gràcies a tots els representants del bloc de localitats veïnes, la vostra presència va ser un gran suport. Ara sabem que contem amb molta gent.
Gràcies a tots i especialment a tú,Pepa.

Anònim ha dit...

Eixe és el camí, Pepa: fer molts col·lectius i presentar moltes llistes que contibuixquen a portar vot autonòmic.
Es imprescindible recuperar el diputat provincial per La Marina i seria molt important treuren un per València; als nostres alcaldes es fa falta.
Al 2007 quatre diputats i diputades nacionalistes a les Corts!!!