14.4.07

CANDIDATURES LOCALS


Ara, amb el decret de convocatòria electoral publicat, estem immersos en la confecció de candidatures d’última hora (en presentarem vora 250) i, sobretot, en la presentació pública de candidatures locals. La setmana passada vaig anar a la de Godella i a la de Foios (L’Horta Nord), i divendres és va presentar, públicament en un acte al Centro Olivense, la candidatura del meu poble, Oliva, on tinc el goig d’ocupar el lloc d’honor número 21, l’últim de la llista.
Va ser un acte bonic, molt cuidat en tots els detalls. L’escenari, no molt gran, tenia unes cadires en un lateral que ocupaven companys i companyes , inclòs el nostre candidat a l’alcaldia de Gandia, Josep Moya, i que al llarg de l’acte van anar eixint a dir una frase d’explicació del nostre projecte polític o de suport als candidats i candidates. Imma Seguí, Moya, Paco Devesa, i altres, van desfilar pel faristol. A l’altre costat, el grup Tramuntana, format per un violí, un saxo, una dolçaina i un piano, intercalava peces musicals als parlaments.
En una gran pantalla al costat de l’escenari s’anava projectant un DVD com a fons a les paraules d’explicació i presentació de Remei Martínez i Paco Pérez. Després de presentar el Compromís pel País Valencià, la nostra candidatura autonòmica, em va tocar el torn de pujar a l’escenari com a candidata a les Corts Valencianes. La sala, quasi a obscures; un focus m’il·luminava.
Els vaig contar, a les més de 300 persones que omplien el local de gom a gom, com em sentia de feliç d’estar al meu poble i poder dirigir-me a tots ells i totes elles. Que havíem fet el Compromís pel País Valencià per tal que no es perdera cap vot a les properes eleccions i poder acomplir l’objectiu de fer fora de les institucions autonòmiques, democràticament, al Partit Popular. Però que la solució no és un PSOE instal•lat al poder; això ja ho hem experimentat en altres époques i sabem que no ho és, la solució. El que necessitem és que els diputats i diputades del Compromís condicionem, després del 27 de maig, un govern progressista, valencianista i ecologista. I ho necessitem per canviar de polítiques: per protegir el nostre territori, per invertir en els serveis públics, per salvar la nostra agricultura, per fer de la nostra llengua una eina de comunicació i d’entesa i no de conflicte, per aconseguir uns mitjans de comunicació públics de qualitat, plurals i en valencià...Quantes coses bones podrem fer per este País si hi ha canvi el 27 de maig!!. I ho farem comptant amb les persones, donant-los la veu als homes i dones que vivim en este tros de terra que tant ens estimem. Vaig acabar comprometent-me amb els meus veïns i veïnes en que, si som decisius, no pararem fins treure la carretera de dins del poble i portar el tren.
Finalment, tota la llista va ser cridada a l’escenari, encapçalada per David Gonzàlez, el nostre candidat a l’alcaldia d’Oliva, que després de fer repàs a les moltes coses aconseguides en esta legislatura des de les delegacions de Patrimoni històric, Turisme, Comerç, Mercats i Consum que hem gestionat, es va ratificar en que l’objectiu de la candidatura és treballar pel benestar dels homes i les dones de la nostra ciutat, i que el BLOC és un partit amb vocació de governar com ja ho hem fet a Oliva i a centenars d’altres pobles i ciutats.
Per acabar, va sonar la Muixaranga mentre una veu en off recitava el poema Assumiràs la veu del poble, de Vicent Andrés Estellés. Un acte preciós!
Espere uns bons resultats a Oliva en les properes eleccions. La llista del BLOC és bona, renovada i representa el ric entramat associatiu i cívic de la nostra ciutat. I les ganes, la capacitat i la il·lusió de la gent són molt grans. S’està fent un bon treball.

1 comentari:

Rosa ha dit...

Pepa,estava allí i em vaig emocionar.El fet de veure tanta gent amb ganes de treballar em va transmetre entusiasme.Confie que vaja endavant i estic segura que anirà bé.Ànim!