RODALIES
Els pressupostos generals de l’estat porten anys de governs del PSOE, però també del PP, incloent una xicoteta partida per fer “estudis informatius” de la línia de ferrocarril entre Gandia i Dénia, una reivindicació històrica de les comarques de La Safor i La Marina que continua bloquejada per la manca de voluntat política del govern central i del govern valencià, i dels partits que els sostenen, el PSOE i el PP.
El Gandia-Dénia és només un exemple, perfectament aplicable al tren Castelló-Vinaròs i a la pèssima situació en què es troba la línia entre Xàtiva i Alcoi. Per a PP i per a PSOE hi ha altres prioritats: allò que anomenen “grans infrastructures”, és a dir la xarxa de trens d’alta velocitat, amb un costos econòmics elevadíssims, amb un impacte ambiental enorme però, això sí, amb una repercussió mediàtica espectacular.
Nosaltres apostem perquè el País Valencià tinga comunicacions ràpides i eficaces per ferrocarril amb Europa, amb el centre de la Península i amb Catalunya, però això no pot ser incompatible amb la construcció d’una xarxa de trens de rodalia que garantisca la mobilitat en les àrees metropolitanes i entre els diferents pobles; una xarxa que permetrà la progressiva reducció del trànsit rodat i que tindrà, per tant, un cost ambiental molt baix.
Apostem, també, perquè la xarxa de rodalies siga gestionada per la Generalitat, perquè és la millor forma per integrar-la en plans de mobilitat més amples que incloguen també la xarxa de FGV, les rutes urbanes i metropolitanes d’autobús etc.
Ara el PP valencià vol demanar al govern central del PSOE la transferència d’esta competència, però el que és cert és que ni uns ni altres han invertit un sols euro en la millora dels trens de rodalies ací al nostre país.
4 comentaris:
S'agraeix la menció a les rodalies Vinaròs-Castelló, que no apareixia al video de campnaya de les genrals.
Com s'araeix una menció a les rodalies, no com opció alternativa a l'AVE, sinó com una reivindicació inajornable, que en paral·lel a l'AVE, necessita este país.
Què tal si encetem donar-los suport als VOLVALS?
molta sort Nomdedéu al nou càrrec, cal demanar les rodalies però no sé si amb el deute actual i el finançament penós que mos han posat el PSOE i el PP; es assumible, sens dubte des de les posicions sobiranistes és un pas a una millor gestió i una millor qualitat de vida als conciutadans; però allò té que anar acompanyat amb un concert economic; el sobiranisme del PP és de cartó. Per això cal insistir està idea, i donar eines a la militància perquè poga informar-se i parlar amb propietat als coneguts.
estic d'acord amb el que ha dit David en l'anterior post, i la campanya de som cinc milions tindria que ser realitzada per mà del Bloc, on siga i com siga; però per arribar a la gent; en la teua feina Chesa s'ha millorat molt i veig que el partit es mou; però el partit necessita una veu de partit, que no siguen a soles els diputats nacionals i que s'encarregue d'una visió total; vamos un espècie de portaveu. I més presència als mitjos audiovisuals també, sens dubte el país necessita mitjans propis i el partit també.
Hi han dos tres un de rodalies que utilitza diariament ¿ ?persones que van a treballar o a estudiar o a comprar o al metge o a fer una visita als pares o fills.... i hi ha un altre tren més modern i ràpid que el gasten ¿ ? persones per anar a fer negocis i a vorer el marits mullers i d'altres. Un el gasten uner persones amb un nivell econòmic i l'altres amb un altre nivell econòmic.. tots dos son necessaris pero en un inverteixen més que en el altres. en quin serà
Tenim dos trens un que va de nord a sud, ( si el feren gratuit a la resta de l'estat este tramo nostres seria de pagament), que li pasa com al Guadiana, i d'altre va cap al centre i ahí no hi ha cap Guadiana, va més ràpid. El primer ens separa entre nosaltres, i d'afegitó amb el nostres cosins germans el conqueridor de les terres del rossinyol i Brussel·les
i l'altre tren ens acosta a 400 km per replegar les sobres de la solidaritat.. els nostres emigrants cap a Sevilla i el Plan Babajoz també són part de la nostra solidaritat.
¡Anem seguint l'agenda dels demés i no arribarà el tren a Alacant..! un crit per la inversió compartida: a cada euro invertit als AVES un altre al tren Alacant Tarragona pero el tren de via ampla sense cap inercambiador modal (¡ay que be sona)
Publica un comentari a l'entrada