6.5.07

MÉS QUE MAI

Ha estat un cap de setmana ben intens, es nota que la campanya electoral ja està ahí. El divendres, entre les moltes presentacions de candidatures locals que hi havia programades al llarg i ample del país, em va tocar fer doblet i anar a Xàtiva primer, i després a Ontinyent, a la Vall d’Albaida.

Les companyes i els companys de Xàtiva havien preparat un molt bona presentació de la seua candidatura, encapçalada per la nostra Secretària de Política Municipal, Cristina Suñer. Més de dues-centes persones es van donar cita al pati de la Casa de la Cultura de la població per escoltar allò que el BLOC havia de dir. El canvi a esta simbòlica ciutat és imprescindible per tal que Alfonso Rus deixe de fer malifetes polítiques i crec que el BLOC multiplicarà els seus resultats a la capital de La Costera. Algú repartia una octaveta amb un dibuix que feia referència a la crema de la ciutat de Xàtiva, el 1707, molt ingeniós; deia: Xàtiva. 1707, Socarrats. 2007, Rus-tits.
En acabar l’acte hi havia un vi d’honor, però no em vaig poder quedar per tal d’arribar a hora a Ontinyent, on es realitzava un sopar de presentació de les candidatures del BLOC a la Vall d’Albaida. Vaig compartir taula amb Julià Engo i Àgueda Micó, tots dos regidors a l’Olleria, i la resta de persones del col·lectiu. Molt agradable i interessant la conversa a la taula. A l’hora del café, es van presentar els caps de llista de les poblacions de la comarca i vaig tancar l’acte. He de dir que em vaig emocionar, com sol passar-me quan vaig de visita pel país. Vore tanta gent compromesa amb el seu poble, amb la seua comarca, amb el seu País, no és per menys.
El dissabte 5, la cita era a la ciutat de València, on Acció Cultural convocava la ja tradicional manifestació en commemoració del 25 d’abril. Desenes de milers de persones vam recórrer els carrers, pacíficament; érem més que mai i l’ambient va ser magnífic. Bandes de música i xarangues vingudes d’arreu del país, muixarangues, manetes roges amb l’Adéu PP, pancartes i altres atraccions, amenitzaren el recorregut. Vam poder vore tota l’oposició social i política al Partit Popular, llevat del PSOE, que no va aparéixer per cap lloc.
Al final, cansats però satisfets per l’enorme participació, sobretot de gent jove, que es va donar cita en el concert posterior al campus de Tarongers.
Des d’Altea m’arriba hui, per correu electrònic un spot de la campanya electoral a esta població de la Marina Baixa, on l’amiga Pepa Narbó encapçala la candidatura del BLOC. Es veu un autobús amb l’Adéu PP anant-se’n , per de seguida aparéixer un cartell que diu Benvinguda, Pepa i porta la seua foto. Seria molt important que el PP deixara de governar també Altea després del 27 de maig i entre d’altres coses es poguera acabar salvant el riu Algar.